Fasolea neagră – 7 beneficii pentru sănătate

Fasolea neagră oferă nenumărate beneficii pentru sănătate. Multe organizații din domeniul sănătății publice recomandă fasolea ca un grup alimentar cheie pentru a ajuta la prevenirea bolilor și la optimizarea stării de sănătate.
Fasolea neagră este unul din super-alimentele contemporane. De ce? Să numărăm 7 beneficii.

1. Previne cancerul
Aportul de fibre de la fasole neagră sunt asociate cu un risc redus de cancer. Fasolea neagră este bogată în vitamină B9, care joacă un rol în repararea ADN-ului, împiedicând astfel formarea de celule canceroase.
Seleniul este un mineral care poate fi găsit în fasole neagră. Acesta joacă un rol în funcția enzimelor hepatice și ajută la detoxificarea unor compuși care provoacă cancer în organism.

fasolea neagra_ten_tanar

2. Menține tenul tânăr
Antioxidanții din fasolea neagră nu doar că luptă împotriva bolilor, ci ajută la prevenirea îmbătrânirii pielii, cauzată de diferiți factori externi. Acest tip de fasole se află în top în renumita Scală ORAC, o metodă de măsurare a capacității antioxidante a alimentelor. Cercetătorii spun că alimentele menționate pe această scală încetinesc procesele oxidante, care duc la îmbătrânire.

3. Oferă o sursă constantă de energie
Cu un indice glicemic scăzut, fasolea neagră conține un amestec complex de carbohidrați și proteine. Acest amestec ajută la menținerea stabilității glicemiei și păstrarea senzației de energie constantă, pe întreg parcursul zilei.

4.Îmbunătățește sistemul digestiv
O porție de fasole neagră (194 de grame) conține 29 de grame de fibre dietetice. Consumul zilnic recomandat de fibre dietetice pentru bărbați și femei este de 38 de grame, respectiv de 25 de grame. Fibrele facilitează rolul sistemului digestiv și accelerarea procesului de digestie.

5. Joacă un rol important în sănătatea inimii
Deoarece este o sursă excelenta de acid folic, magneziu, și fibre solubile, fasolea neagră ajută la menținerea unei tensiuni arteriale echilibrate și scăderea nivelului de colesterol, având astfel grijă de inima dumneavoastră.

fasolea neagra_scaderea in greutate

6. Ajută la scăderea în greutate
O porție de fasole neagră asigură mai mult de jumătate din cantitatea de fibre recomandată zilnic pentru o buna funcționare a organismului. Având un conținut redus de grăsimi, este un aliment ușor de folosit în diete. În plus, oferă o senzație de sațietate care durează mai mult decât în cazul altor alimente.

7. Îmbunătățește memoria
În topul celor mai bune alimente pentru memorie, alături de spanac, sparanghel și țelină, se află și fasolea neagră. Aceasta conține o substanță numită antocianină, considerată un adevărat combustibil pentru creier.

Acestea ar fi doar câteva din motivele pentru care noi recomandăm fasolea neagră în preparatele Taco Fresh, precum burrito, quesadilla, platou mexican!

Revenim săptămâna viitoare cu un nou articol care tratează subiectul alimentației sănătoase!